Emil gjorde sitt "kisschema" igår

Han fick med sig två papper hem från sjukhuset som vi ska skriva i varje gång han kissar, hur mycket han kissar (vi fick med oss en skål att kissa i som mäter), vad och när han äter och om kalsongen är blöt eller fuktig.
Det gjorde att han var tvungen att kissa hemma varje gång eftersom vi inte kunde dra med oss mätskålen varje gång. Det blev lite extra planering men Emil skötte det galant. Han lärde sig att läsa av själv hur mycket det var och sa till varje gång. Han kom till och med in till mig inatt vid ett för att väcka mig och säga till om att han hade kissat.
Han måste va ledig en sån här dag och helst inte va för mycket inplanerat så att vi kan pricka in alla toabesök hemma.
Nu har vi ett papper kvar att göra. Det är bara att vänta in en dag när det passar.
När jag tittade igenom hans schema imorse så visade det sig att Emil kissar 9 gånger på en dag. Det är mycket med tanke på att han dricker jättelite. Igår fanns det två tillfällen då jag hade antecknat dryck av nåt slag och det var mjölk på gröten och ett glas mjölk till maten. Annars drack han ingenting på hela dan. Jag fattar inte hur han kan kissa så ofta på det lilla.
På sjukhuset sa dom att en "normal" barnblåsa rymmer cirka 200ml kiss men Emil kissade runt 100 varje gång så det tyder på att den säger ifrån för tidigt.
Vi får väl se hur dom tolkar schemat på sjukhuset sen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0