Emil var ledsen imorse

Han ville absolut inte ha sin lapp på sig på skolan. Han grät massor och till slut fick jag höra vad som var mest illa med att ha lapp.
Igår när lappen hade börjat lossna lite i hörnet så tog fröken vanlig genomskinlig tejp och satte som ett kors över den och satte fast den med.
Dels var det förnedrande och pinsamt för honom att ha massa tejp i ansiktet och dels så hade den tejpen gjort jätteont.
Nu var han livrädd frö att fröken skulle tejpa fast lappen idag med så jag fick följa med in på skolan och tala om för dom att om lappen lossnar så ska dom byta den och inte tejpa fast den.
Jag hoppas det går bättre för honom idag för det är jättejobbigt att tvinga honom till det här när han mår så dåligt av det.
Igår hade han haft svårt att skriva bokstäver eftersom han inte såg vad han gjorde så jag bad fröken att kolla ordentligt idag hur mycket det påverkar honom i skolarbetet.
I värsta fall får han ta alla timmarna på en gång på eftermiddagen men det bästa för honom är att kunna dela upp det på två gånger tre timmar. Ögat blir väldigt ansträngt och trött efter ett tag och då behöver han vila några timmar.
Problemet är att han bara är vaken tolv timmar per dag och mina kvällsdagar så är han i skolan tio av dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0