För övrigt

Den här lediga lördagen har varit lugn och skön.
Jag vaknade vid elvatiden imorse efter att ha sovit i tolv timmar och gick upp och bakade scones till familjen.
Efter det blev det badkaret en stund med bok och hårinpackning och sen fika med min mamma här vid mitt köksbord.
När jag hade förberedit maten (ugnstekt falukorv och potatismos blev det idag) så åkte vi en sväng till affären för att handla lite lördagsgodis och annat. Jag orkade inte klä på mig jeans efter att ha gått med mjukisar hela dan så jag åkte som jag var men Ronnie höll på att få spader när han såg det. Man får absolut inte åka till affären med mjukisbyxor enligt Ronnie. Det är en av dom sju dödssynderna.
När vi kom hem fixade jag klart maten medan Ronnie skar frukt till fruktsallad som vi ska äta snart.
Jag hade en idé om att vi skulle ta småkillarna och åka till Linköping för att se Disney on ice och sen sova på hotell och äta lite god mat och så men Ronnie ratade min idé med en gång. Han hade antagligen rätt i att vi behövde va hemma och bara ta det lugnt. Ronnie har ofta rätt men jag erkänner det sällan. Det blev ju billigare om inte annat.
Nu är det Rosa pantern på tv så det är dax att återvända till soffan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0