Fyra timmars simhall

När vi väl hade packat ihop badkläder och tagit oss till simhallen igår så visade det sig att dom inte öppnade förrän vid fyra och klockan var då bara tre.
Med en hel timme kvar så passade jag på att ta med barnen till stan för att titta på en väska som jag var nyfiken på som jag sett i en reklam. Den fanns i svart eller vitt och var massor  av fransar över hela väskan. Jag vill verkligen ha en men jag är tyvärr en sån person som har svårt att ha nåt som sticker ut på nåt sätt och den här väskan lägger man definitivt märke till och då skulle jag känna mig obekväm så det blev inget väskköp. Istället slutade det med två par skor. Det var halva reapriset på Wedins och mina vinterskor gick sönder häromdan så det kom som på beställning. Ett par vinterskor och ett par gympaskor för 350 kronor var inte så farligt dyrt tycker jag.
Barnen var som ljus i butiken medans jag provade skor. Dom anade väl att om dom inte skötte sig så kanske det inte skulle bli att jag ville åka tillbaka till simhallen.
Exakt klockan fyra var barnen i omklädningsrummet på simhallen. Barnen badade i nästan fyra timmar! Dom var en liten stund i den stora bassängen och visade att dom kunde simma utan dynor och åkte rutschkana men för övrigt så lekte dom bara i den lilla.
Jag hade det hur lyxigt som helst. Jag satt och läste bok halva tiden och den andra halvan pratade jag i mobilen.
Först var det en tjej som ringde och frågade om Ronnie och jag vill gå på en kurs som socialen ska ha för sina familjehem. Hon hade fått vårat namn av den mannen som hade hand om oss när Kim bodde hos oss och han hade varmt rekommenderat oss. Han hade sagt att vi hade skött vårat uppdrag exemplariskt och det kändes väldigt roligt att höra. Det känns ibland som att vi misslyckades med att ta hand om Kim men tydligen ser inte dom det så. Tjejen som ringde var själv ett familjehem och det var hon och våran kontaktman som skulle sköta kursen. Jag är lite kluven. Jag vill inte mista min plats som familjehem men just nu har vi inte tid. Jag får ringa tillbaka och se om vi kan ta kursen i höst istället. Det är så mycket annat som ska falla på plats nu.
Efter det samtalet så behövde jag ventilera mig en stund så Jessica åkte på att lyssna på mig i en timme. När det gått en timme så bröts samtalet och då var det dax för mig att säga till grabbarna att gå upp så jag tänkte att jag skulle ringa och säga hejdå ordentligt till henne när jag hade gjort det men jag glömde det.
När vi kom hem var klockan åtta och Ronnie hade gjort gröt till alla. Emil kunde inte få i sig sin mat för varje gång jag tittade till på honom satt han med öppen mun och stirrade rakt fram som om han sov med öppna ögon. Både han och Fabian somnade så fort dom kommit in i sängen. Att bada tar på krafterna.
Tyvärr blev det en ovanligt tidig morgon för dom idag med. Ronnie skulle vara på mekonomen vid 7 på morgonen och jag skulle öppna så barnen fick åka till skolan vid tjugo i sju imorse.
I eftermiddag blir det ögondoktorn för Emil. Då får vi se om starren håller sig borta från synfältet än eller om den växt till sig. Vi har ju redan gjort lasern så om inte den har funkat så blir det ny operation.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0