Nu är det cirkus

Vi har försökt hålla macknedläggningen hemlig så länge som det gått och det gick i 5 månader men idag kom det i tidningen.
Det är verkligen dagens samtalsämne kan jag säga. Inte ens om det hade regnat pingisbollar från himlen så hade det varit intressantare för kunderna att ta upp.
Det jobbiga är att för kunderna är det här en nyhet och dom är chockade och besvikna och ledsna och allt det där som jag var i höstas men jag har redan gått igenom den processen. Nu rivs alla sår upp igen och med dubbel styrka när jag blir tvingad att prata om det hela tiden.
Folk kommer med goda råd och frågar om vi inte har kollat upp det ena efter det andra. Precis som om vi skulle suttit och bara tackat och tagit emot alla dom här månaderna.
OKQ8 har målat in oss i ett hörn och vi har inte hittat nån väg ut. Nu är det fullt med kunder som har bestämt sig för att kämpa för oss. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Jag vet inte vad jag vill längre eller vad jag känner.
Det är bara till att låta tiden utvisa vad som kommer att hända nu. Återstår att se om samhället här har nån makt och kämparglöd eller om dom liksom vi får bita i det sura äpplet.
När väl min sorg över att firman ska läggas ned hade lagt sig började vi hitta andra vägar både Ronnie och jag. Nya jobb och ett annat sätt att leva. Vi har lagom accepterat fakta nu när allt rivs upp igen.
Jag är jättetacksam för allt stöd jag får av mina kunder i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jaminnsann. Facebook, tv och tidningar! Snart är ni kändisar på allvar!

2009-02-25 @ 22:23:40
Postat av: Den facebookande killen från malmö

Jaminnsann. Facebook, tv och tidningar! Snart är ni kändisar på allvar!

2009-02-25 @ 22:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0