Stackars lilla Emil

I två veckors tid har deras klass förberett för "nallefest" idag. Dom ska ta med sitt bästa gosedjur och ha fest för dom. Dom har bakat och styrt till denna efterlängtade fest. Emil har valt ut sin favorithund som ska följa med och Fabian har naturligtvis Isis.
Igår kväll slog det mig plötsligt att tänk om det är så illa att "nallefesten" är just när Emil ska till doktorn vid halv ett. Jag ringde skolan nyss för att fråga när dom ska ha festen och gissa vad.... Den ska va halv ett till halv två!
Emil kommer att bli helt knäckt. Stackars lilla Emil! Nu lovade fröken att Emil ska få ta sitt fika efter lunchen så han inte missar det i alla fall men festen går ju inte att göra nåt åt.
Hade jag vetat att det skulle krocka så hade jag ringt och ändrat tiden för länge sen men nu är det lite försent för det. Vi har ju vetat om den här läkartiden i veckor så det är inte läge att ringa samma dag.
Jag får se om jag kan kompensera honom med nåt annat kul sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0