Tänk vad tidningar vinklar nyheter ibland

Speciellt Expressen. Igår hade dom på sin förstasida: Svenska folket rasar: Oldsberg och Hellberg sparkas ut från på spåret.
När man sen läser fakta så är dom så att för det första kan inte svenska folket ha "rasat" än för Oldsberg berättar det i ett program som sändes igår kväll så när tidningen kom ut så visste ingen om det än.
För det andra så har Oldsberg själv sagt upp sig för att han vill göra ett annat program istället så det är ingen som har sparkat honom.
Man ska aldrig lita på tidningar med andra ord.
Jag tillhör en av dom som är "svenska folket" och även om jag hade tittat på på spåret så hade jag inte "rasat" i alla fall även om dom verkligen hade gett honom sparken. Om folk kan bli upprörda av en sån bagatell men inget gör när det är allvarliga saker som diskuteras så måste man nog fundera över sina prioriteringar. Så med andra ord så hoppas jag verkligen att tidningen har fel och att folk engarerar sig där det behövs istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0