Choffe är kanske sur på mig idag

Emil och jag gjorde ett bus med honom igår.
Han hade en liten dosa som man kan sätta på och så låter den precis som en mygga. Det roliga med denna dosa är att så fort man tänder så slutar den låta.
Det gör att det blir näst intill omöjligt att hitta den eftersom du måste leta i mörkret för så fort du tänder lampan tystnar den ju och då kan man inte lokalisera den med hörseln.
Vi la den på ett lagom finurligt ställe i hans rum och Emil var helt exalterad av förväntan. Vi lät lampan vara tänd så att han inte skulle höra den förrän han släckte och la sig.
Jag tyckte lite småsynd om Choffe ändå så jag la mig och läste och tänkte att han får leta lite lagom länge sen så kommer jag ut och räddar honom men jag somnade.
Jag vet fortfarande inte hur det gick för honom. Jag vågar nog inte ringa och fråga heller för risken finns att han har jagat mygg hela natten.
Idag känner jag mig lite elak. Eller rättare sagt jätteelak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0