En sömnlös natt

Jag fick urinvägsinflammation i torsdags men har lyckats hålla den skaplig med hjälp av tranbärsdricka i mängder.
Jag drack 2 liter första dan och kände mig därefter näst intill kärnfrisk igen så igår blev det bara en liter. Jag är inte så förtjust i tranbärsdricka så jag dricker det inte i onödan men om jag får välja mellan ont och äcklig dricka så är valet enkelt.
När jag skulle sova inatt fick jag igen för att jag hade slarvat med saften. Jag började springa upp och kissa vid två och förstod med en gång att det var tillbaka igen med full styrka så det var sen omöjligt att somna om.
Det blev till att tända lampan och försöka läsa och springa på toan en gång i halvtimmen och försöka få i sig så mycket tranbärsdricka som det bara var möjligt vid den tiden på natten.
Jag fick i mig över en liter och kunde sen somna en stund innan klockan ringde för att gå upp och jobba.
Nu har jag lärt mig av mitt misstag så idag ska det inte slarvas med drickandet. Frågan är bara hur länge jag ska behöva hålla på.
Jag undrar om man kan bota urinvägsinflamamtion själv på det här viset eller om jag måste till doktorn i alla fall. Sist blev det ju njurbäckeninflammation av det för att jag gick för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0