Michael Jacksson

Jag trodde kanske inte jag skulle vara så blödig att jag tog illa vid mig av att en idol dog men det gör jag.
Michael är den enda riktiga idol jag haft. När thriller släpptes var jag såld och sen dess har jag alltid köpt hans skivor och har lusläst allt som har skrivits om honom under åren.
Minnesgudstjänsten som direktsändes i onsdags såg jag varenda minut av och när den var slut var jag helt söndergråten.
När Michaels dotter Paris sa sina ord till sin far bröt jag ihop fullständigt och kunde inte ens försöka behärska tårarna. Barnen tittade skrämt på mig och undrade varför jag grät men Ronnie sa till dom att låta mig va.
Michaels bror Randy höll också ett tårfyllt tal liksom Brooke Shields.
Dom andra som talade nämnde bara hans karriär och vilken stor entertainer han var och det är ju sant i sig men det är lite sorgligt att så få nämnde honom som person.
Det som förvånade mig var att varken hans föräldrar, Diana Ross eller Elizabeth Taylor höll nåt tal. Diana Ross hade visserligen Smokey Robinsson som läste upp en hälsning från henne men från dom andra var det tyst.
Jag kommer faktiskt att sakna honom. Även om han inte släppt så många skivor dom sista åren så har man i alla fall haft hoppet om att det ska komma en ny. Speciellt nu när han skulle göra nya konserter.
Efter vad som sägs så finns det en hel del material som inte är släppt så nån ny skiva kanske det blir.
Jag tror ärligt talat att världen ännu inte fattat vilken stor legend han kommer bli. Elvis Presley och Marilyn Monroe är inte ens i närheten av honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0