Egentligen är jag nog inte vimsig tror jag

Jag har bara lite mycket i huvet och lite svårt att sortera allt.
Igår när Ronnie åkte och hämtade min bil så fick småkillarna va med mig på jobbet en stund. Fabian kläckte då ur sig att dom skulle ha matsäck med sig tills idag.
Som vanligt hade jag ingen aning om det eftersom jag knappt sätter min fot på skolan nu för tiden. På mornarna springer dom in själva och på eftermiddagen är det ofta Ronnie som hämtar numera eller annars har jag bråttom och barnen är ute så vi slipper gå in.
Det var ju bara att bita i det sura äpplet och ta en sväng in på Kvantum på vägen hem. Första idéen var att köpa pannkakor som dom kunde ha med kalla men dom var naturligtvis slut.
Andra idéen från min sida var att dom kunde plocka egen sallad och det gick hem hos båda.
Det tog tid kan jag säga innan dom hade bestämt vad dom skulle ha i salladen och vilken dressing det skulle va och till slut tog dom en dressing av varje och skulle samsas med dom. Dom plockade en salig blandning av räkor, kyckling, ägg, couscous, ananas, kycklinklubbor och ost. Salladen var inte lika populär men en liten aning av gurka och majs kunde dom sträcka sig till.
Hela det här kalaset gick på närmare 110 kronor men vad gör man inte för att slippa stå och steka pannkakor klockan åtta på kvällen.
När vi kom hem gömde dom sina lådor så gott dom kunde i kylen. Dom var livrädda för att Ronnie eller Nicko skulle äta upp dom när dom kom hem från Stockholm. Jag lovade att ringa och upplysa Ronnie om att salladerna var heliga.
Imorse var båda killarna uppe innan mig och började slita fram sin matsäck och packa i sina väskor. Plötsligt säger Fabian: Jag tror vi får lunch på skolan idag.
Hallå!! Har jag gjort mig sånt besvär med sallader och sen är det ingen matsäck som gäller? Jag ringde skolan och frågade och visst var det så. Dom skulle bara ha med sig en liten fika med typ en bulle eller nåt. Emil blev sjövild när jag sa att han skulle lägga ur sin sallad igen. Han skulle minsann ta den till mellanmål då för mackorna på skolan är SÅ äckliga.  Men nu ligger båda salladerna kvar i kylen och väntar på att killarna ska äta dom när dom kommer från skolan. Dom kommer nog knappt hinna innanför dörren förrän det ska ätas upp om jag känner dom rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0