Idag kommer min pappa

Enligt planerna ska pappa komma och vara här i en vecka. Det är han och vovvarna.
Han ska hårdköra med Choffe. Det blir övningskörning dygnet runt. Eller kanske inte dygnet runt precis eftersom Ronnie eller jag måste vara med i bilen bara för dom idiotiska regler som finns.
Frågan är vilken bil han ska få övningsköra med. Toyotan släpper jag inte till än. Det får bli volvo för honom.
Igår tog han i alla fall fram teoriböckerna och tittade lite i dom.
Han lovade sin morfar att hårdplugga teori innan han kom men slö som han är så blir det lite slötittande i boken dan innan bara.
Han förstår nog inte att det kommer ställas mycket högre krav på honom nu när han kör med morfar som är gammal körskolelärare.
Lycka till säger jag bara.
Jag fick också göra det en gång i tiden och det var en erfarenhet. Han är hård men rättvis.
Frågan är bara hur frustrerad jag kommer att bli av att sitta och kana runt i bil timme efter timme när jag har massor att göra hemma.
Dom nya reglerna är lite underliga. Pappa har gått kursen som krävs, jag har gått kursen, Ronnie har gått kursen och Choffe har gått kursen.
Grejen är att pappa har inte gått kursen tillsammans med Choffe utan med en annan elev och därför får inte han köra med Choffe.
Det är samma kurs men man måste gå den med varenda unge man kör med.
Pappa är alltså körskolelärare och har dessutom gått kurs men ändå får han inte övningsköra med sitt barnbarn.
Fattar nån vad det ska va bra för?
Nu får alltså jag eller Ronnie sitta i framsätet med Choffe medans pappa undervisar Choffe från baksätet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0