Imorgon är det som bekant midsommar

Jag jobbar som vanligt men stänger förhoppningsvis vid tre så det är ändå mycket kvar av dan.
Vi ska vara hemma hos oss med Tommy, Monika och alla barn. Kanske även Daniel och Helen och Kim också men det är inget bestämt än.
Häromdan när jag lagade kasslergratäng till hela gänget så blev jag plötsligt upplyst om att Fannys kompis är muslim och inte äter griskött. Jag hade ingen muslimmat förberedd så flickstackarn fick nöja sig med ostmackor den dan.
Nu gör jag inte om det misstaget mer utan igår blev det crepes med nötfärs och idag har jag rullat nötfärsköttbullar och imorgon får hon grilla kyckling när vi andra grillar karré.
Jag är inte så bra på muslimska traditioner men hon får säga ifrån om jag gör fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0