Mitt bensinbolag är inte dom smartaste
Det är snart ett år sen vi fick besked av dom att vi ska läggas ner. Jag kan förstå att det tar ett tag innan informationen når alla men det här börjar bli löjligt.
Ett par månader efter beskedet kom första missen från deras sida. Plötsligt stod det ansvariga från posten här och ville jag skulle skriva på avtal med dom för det skulel minsann alla OKQ8mackar göra. Jag förklarade att det gällde nog inte oss för vi ska läggas ner men han sa att dom hade fått en färsk lista över vilka stationer som ska läggas ner men där var vi inte med. Det blev ett antal telefonsamtal innan vi hade löst det och han fick ta sitt kontrakt och åka hem igen.
Några månader efter det kom det en lastbil med en enorm datastyrd prisskylt som skulle sättas upp ute vid vägen.
Återigen fick jag förklara att skylten ska nog inte upp här för vi ska läggas ner. Dom visade bilder på våran befintliga skylt och arbetsordern som var utställd veckan innan och mycket riktgit var det hit dom skulle. Det blev nya telefonsamtal med OKQ8 där ingen visste nånting och killarna fick ringa runt och vänta i över en timme på besked. Till slut fick dom åka härifrån med ogjort ärende.
Hela våren har jag fått automatutskick med varor som jag har ringt massor av gånger och sagt att jag inte kan ta emot eftersom jag inte kan bygga upp ett nytt lager så nära stängning. Jag måste sälja slut på det jag har istället.
Gång efter gång har jag fått skicka tillbaka pallvis med varor som jag inte vill ha och varje gång har dom lovat att dom har raderat mig från listan men ändå kommer det nya varor konstant.
För några veckor sen kom det ett nytt avtal med posten som dom ville vi skulel skriva på. Alla OKQ8 mackar ska börja lösa in såna där postväxlar från banken åt kunder men jag tyckte inte det var nån idé att påbörja nåt sånt 2 månader innan jag stänger så jag kastade pappren.
Idag fick jag en påminnelse från OKQ8 att jag inte hade skickat in avtalet.
Jag svarade på mailen och förklarade att jag inte tyckte det var nån idé att påbörja ett nytt samarbete med bankerna nu när jag lägger ner om 2 månader.
Jag får väl se vad nästa blir.
Otrolig dålig kommunikation på det där skitföretaget.
Ett par månader efter beskedet kom första missen från deras sida. Plötsligt stod det ansvariga från posten här och ville jag skulle skriva på avtal med dom för det skulel minsann alla OKQ8mackar göra. Jag förklarade att det gällde nog inte oss för vi ska läggas ner men han sa att dom hade fått en färsk lista över vilka stationer som ska läggas ner men där var vi inte med. Det blev ett antal telefonsamtal innan vi hade löst det och han fick ta sitt kontrakt och åka hem igen.
Några månader efter det kom det en lastbil med en enorm datastyrd prisskylt som skulle sättas upp ute vid vägen.
Återigen fick jag förklara att skylten ska nog inte upp här för vi ska läggas ner. Dom visade bilder på våran befintliga skylt och arbetsordern som var utställd veckan innan och mycket riktgit var det hit dom skulle. Det blev nya telefonsamtal med OKQ8 där ingen visste nånting och killarna fick ringa runt och vänta i över en timme på besked. Till slut fick dom åka härifrån med ogjort ärende.
Hela våren har jag fått automatutskick med varor som jag har ringt massor av gånger och sagt att jag inte kan ta emot eftersom jag inte kan bygga upp ett nytt lager så nära stängning. Jag måste sälja slut på det jag har istället.
Gång efter gång har jag fått skicka tillbaka pallvis med varor som jag inte vill ha och varje gång har dom lovat att dom har raderat mig från listan men ändå kommer det nya varor konstant.
För några veckor sen kom det ett nytt avtal med posten som dom ville vi skulel skriva på. Alla OKQ8 mackar ska börja lösa in såna där postväxlar från banken åt kunder men jag tyckte inte det var nån idé att påbörja nåt sånt 2 månader innan jag stänger så jag kastade pappren.
Idag fick jag en påminnelse från OKQ8 att jag inte hade skickat in avtalet.
Jag svarade på mailen och förklarade att jag inte tyckte det var nån idé att påbörja ett nytt samarbete med bankerna nu när jag lägger ner om 2 månader.
Jag får väl se vad nästa blir.
Otrolig dålig kommunikation på det där skitföretaget.
Kommentarer
Trackback