Snart dax för att stänga

Den här dan har varit seg. Det har varit skapligt med kunder men jag är ju van vid att ha sällskap av Ronnie och Svenne. Svenne är sjuk och Ronnie är hemma med sjuk Fabbe så det är bara jag. Imorgon är också min dag men på söndag ska jag nog förhoppningsvis kanske vara ledig.
Snart är det dax i alla fall att åka hem och sätta sig vid tvn och titta på lets dance. Efter det lär jag nog slockna och det är lika bra om jag ska orka med morgondagen med.
I normala fall tycker jag inte att det är så farligt att jobba heldag men den senaste tidens ältande är bara för mycket. Ibland när alla snälla och välvilliga kunder börjar diskutera macken för hundrade gången för dan så har jag lust att börja gråta och be dom sluta nån gång. Men självklart kan man inte det utan man får stå och bita ihop och le som vanligt och ta ett par panodil för huvudvärken som blir följden istället.
Nu ska jag inte klaga. Jag får säga som åsnan Ior brukar säga "Ingenting är så illa att det inte kan bli värre".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0