Tillbaka på jobbet

2 dagars ledigt gick hur fort som helst. Kan bero på kalasförberedelser. Igår hade Fabian sitt efterlängtade "party" ( gud nåde den som kallar det för kalas). 7 grabbar som först ska äta hamburgare och öppna paket och sedan titta på film och spela singstar och gutirar hero. Dom skötte sig exemplariskt. Det var det lättaste kalaset jag nånsin haft.
Idag ska Ronnie ha kalas för Emils kompisar och det kommer inte att bli lika lätt. Dom vilddjuren är inte lika lätta lätta att tas med och dessutom är det ingen film som står på schemat utan bara lek. Dom ska göra pizza och äta marängsviss och ha fiskdamm. Choffe och Fanny har lovat att hjälpa till och det går nog åt. Fanny är ju van vid stora barngrupper från sin utbildning så hon kan nog styra upp det.

Igår eftermiddag cyklade Emil och jag ner till stan för att byta en tröja åt Fabian och titta på bio. Jag skulle se bedtimestories och Emil ville se Bolt. Jag bad Emil hämta tröjan jag skulle byta i Fabians garderob och lägga den i en påse men när jag kom till affären så hade han tagit fel tröja. Ronnie fick komma ner med rätt tröja och när jag hade bytt den så var det dax att rusa till bion. Emil och jag betalade och satte oss i varsin sal och när min reklam var nästan slut så kom jag på att smsa Ronnie och frågade om han var kvar på stan och om han då ville se filmen med mig.
Ronnie kom därför in i filmen när 10 minuter redna gått men han hade inga problem med att hänga med i alla fall.
Den var rätt kul och annorlunda. Klart sevärd och lättsam.
Emils film slutade 3 minuter efter våran så då stod vi och väntade på honom. Cykla hem var inte lika lätt som att cykla till stan. Hela vägen dit är det nerförsbackar så på hemvägen fick jag använda mina benmuskler. För Emil var det ingenting att ta sig uppför backarna så han cyklade förbi mig och skrattade åt mig som knappt fick luft.
Vid ett annat tillfälle när Emil var mindre skulle han och jag cykla hem från stan och han satt då i barnstol på pakethållaren. När jag flåsade mig uppför storgatan och var helt slut så hörde jag Emil bakom mig som sjöng " I feel good nanananana I know that I would now nanananana". Jäkla unge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0