Det finns hopp för min matberedare

Ronnie har varit i kontakt med firman som reparerar såna matberedare som jag har och tillsammans har dom rett ut vad jag har förstört och vilken del jag behöver för att Ronnie ska kunna laga den.
Naturligtvis finns inte den delen till just den maskinen på lager som reservdel men den supertrevliga reperatörskillen letade bland skrotade maskiner och hittade en skrotad likadan som min som han plockade delar av och ska skicka till oss.
Ibland ska man ha tur och råka få prata med den trevligaste personalen på en firma.
Snart slipper jag stå och skära potatis tills jag har blåsor i hela händerna när det ska va potatisgratänger och riva morötter på rivjärn så tummarna blöder till mitt morotsbröd.
En helt ny värld öppnar sig med nya möjligheter. Fantastiskt!
Vi ska äta raggmunk, potatisgratäng och rårivna morötter hela nästa vecka.
Sen ska jag tänka mig för både en och två gånger innan jag stoppar ner okända föremål i min matberedare nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0