Hemma igen

Nu har vi varit och gjort Stockholm osäkert. Storstan blir sig aldrig mer lik efter våran framfart.
I fredags åkte vi dit. Vi mellanlandade i Skärholmens centrum och shoppade en del. Lite mer än jag hade budgeterat för men det var mest till Nicko och han köper sig sällan kläder så det fick gå.
Efter affärerna åkte vi till Heron city och barnen spelade en stund på Spinners innan vi såg natt på museet på bion.
Bion var klar strax innan elva så vi kom inte till hotellet förrän klockan var halv tolv på natten.
När vi ska packa ur vårasaker ur bilen så visar det sig att Nicko inte fått med sig sin väska med packningen. Det enda och absolut enda han fick med sig hemifrån var sin engelskaläxa. Det är killen som tar skolan på allvar. Skit samma om man har rena kallingar eller tandborste bara man har sin läxa med sig. Nicko vet vad man prioriterar.
Naturligtvis kom han fram till att det var mitt fel att väskan stod kvar i hallen. Inte för att jag kan förstå hur jag alltid kan vara den skyldiga men Nicko säger att hade inte jag stressat honom när vi skulle åka så hade han inte glömt den. Därför är jag den som är ytterst ansvarig för kvarglömt bagage. 
Nickos snälla och hjälpsamma bror lovade att låna ut kallingar och en tshirt till honom och tänderna fick borstas med tandkräm på fingret den kvällen så allt löste sig i alla fall. Dom delade till och med på samma mobilladdare.
Dom stora grabbarna fick ett helt vanligt hotellrum på våningen under oss medans Ronnie, jag och småkillarna fick ett betydligt lyxigare med enorma panoramafönster och separat badrum med badkar och två rum med varsin tv i varje. Inte illa tycker jag. Fabian och Emil var mest nöjda med att det fanns kassaskåp på rummet för där låste dom in sina nya bilar som vi köpte tidigare på dan. Man vet aldrig när biltjuvarna kan  va  framme så  vi tog det säkra före det osäkra.
På lördan var det meningen att vi skulle till grönan men vädret var inte riktigt med oss och  att åka karuseller i regn är ingen höjdare så vi skippade det.
Vi slappade några timmar på rummen istället. Vid tvåtiden åkte vi till Tommy och fikade. Han skulle åka till jobbet strax efter fyra så det blev inte så länge. Vi hann ändå med att få reda på att det är en ny bebis på gång. Marie är satt på jäsning och ska föda i mitten av oktober. Vi blev jätteglada för deras skull.
Efter fikat satte in vi in gpsen på destination Kaliffa och Teresia. Utan några som helst missöden och vilsekörningar så kom vi enkelt och smidigt hem till dom och fick gosa med lilla söta Evelyn. Världens sötaste och gladaste ettochetthalvtåring. Vi hade köpt en sommarklänning och tights till henne men kartongen var roligast om man ska fråga Evelyn. Det var ett roligt handtag på så hon kunde leka att det var en väska och det var bra så mycket bättre än tråkiga kläder.
Vi stannade hos dom en stund och åkte sen allihop till den mongoliska restaurang som är ett måste enligt Ronnie. Ronnie skulle aldrig i livet kunna åka till Stockholm utan att få äta på djingis khan.

Fortsättning följer senare för nu ska jag städa lite till. Jag kan inte få ner en hel helg på en gång för då blir jag sittandes här i timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0