Igår luktade det tydligen nybakat långt ut på gatan

Efter middagen igår fick jag för mig att prova ett recept på kokoskakor och när jag ändå höll på gjorde jag kärleksmums också.
Lagom när allt var klart och jag hade bara ett par minuter kvar av kokostopparna i ugnen ringde det på dörren och min kusin Anneli kom. Hon kommer inte ofta kan jag säga. Sist var nog för kanske 3-4 år sen men i ärlighetens namn kan jag säga att det var minst lika länge sen jag var hos henne. Tyvärr. Jag tycker mycket om henne men det blir liksom aldrig av. Nu hade jag ju som tur var kaffebröd att bjuda på.
Vi pratade en liten stund och lagom när det blev kaffedax så ringde det på dörren igen. Tydligen kunde min mamma också lukta sig till kaffebrödet.
Efter en stund kom Ronnies kompis Kim så en kaka slank ner där med.
Dessutom hade Emil Sylvester hos sig och Nicko hade Jonatan.
Det blev med andra ord inget fika kvar att lägga i frysen men det är ju godast nybakat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0