Jag lunchade med Åsa igår

En äcklig macka och en god kaka på Kvantum blev det mitt i städningen.
Sällskapet var trevligt och vädret var fint. Vi satt ute och åt och fick lite frisk luft. Det behövdes efter allt damm jag andades in hemma i städningen. Både rensa lungorna och huvet en stund.
När vi satt på uteserveringen kom min svägerska cyklandes med Sylvester i barnstolen och skulle handla.
Jag som är bortskämd med att alltid ha bil när jag handlar blir lite förbryllad när såna som hon som alltid måste släpa på matkassar på cykeln tycker att fyra tunga matkassar och en unge där bak är en baggis. Jag som knappt kan hålla balansen på cykeln själv. Jag skulle max ta en påse om jag blev tvungen.
Naturligtvis erbjöd jag mig att köra hem kassarna åt henne och fick då även sällskap av Sylvester i bilen.
När jag sen hämtade barnen på skolan blev Emil helt eld och lågor när han hörde att Sylvester hade åkt i våran bil och ville då självklart åka hem till honom och leka.
Det slutade alltså med att priset stackars Tina fick betala för att få skjuts hem med varorna var att få hem Emil till sig. Hon sa att det gick bra men det kanske hon bara sa för att va artig.
Fabian följde med mig hem och hjälpte till att städa. Jag sa till honom att ta en säck och rensa på sitt rum. Han missförstod mig. När jag sa att han skulle kasta så menade jag gamla och trasiga leksaker som dom aldrig nånsin leker med men Fabian har ju slutat leka för länge sen så han tyckte att allt var gammalt. Han vände upp och ner på alla lådor och kastade precis allting. Då menar jag verkligen allt. Alla turtles och bilar och tågbanor och allt som Emil leker med.
Fabian leker ju bara med datan så han kunde inte förstå varför vi skulle spara på nåt. Snacka om egoist.
Det blev till att rota runt i säcken och plocka upp allt igen men det slutade ändå med nästan en full säck med gammalt skit från deras rum. 
Emil har än så länge inte saknat nåt från sitt rum så jag får hoppas vi inte slängde fel saker. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0