Melodifestivalen

Jag var lite småtrött igår när jag kom hem så jag gjorde inte många knop.
Efter jag hade stängt åkte jag till affären och handlade ingredienser till mammas smörgåstårta och sen direkt hem till Babben.
Babben var som vanligt kul och hennes duett med Linda Bengtzing var klart bäst. Jag fick nästan gåshud när jag hörde dom.
Efter Babben var det dax för årets melodifestival. Jag har inte haft så mycket koll på årets bidrag eller rättare sagt ingen koll alls men jag tycker dom höll hög kvalité i år. Alla länder hade låtar som var mer eller mindre bra och för en gångs skull slapp men dom där riktiga idiotlåtarna som alltid brukar finnas minst en av varje år.
En låt som stack ut med en gång var faktiskt Norges. Den var riktigt bra. För en gångs skull tyckte tydligen alla andra länder precis som jag. Rätt låt vann definitivt!
Jag såg klart på alla låtar men sen orkade inte jag vara vaken mer så jag gav Fabian uppdraget att kolla röstningen åt mig och lämna fullständig redovisning idag.
Jag smög upp ur sängen imorse när jag skulle göra mig iordning till jobbet men tydligen smög jag inte tillräckligt bra för Fabian låg nog på helspänn och lyssnade efter mig. Jag hann med att höra nåt om att Norge vann och att kommentatorerna hade sagt att ingen annan hade en chans innan det ens var avgjort och att det var rekord i röster innan jag var tvugnen att springa in på toaletten.
När jag bredde mackorna fick jag resten av redovisningen.
Fabian hade sett att hallåan efter sändningen hade en blå klänning med gult kors så det måste ha varit för att hon hejade på Sverige. Han förstod ju naturligtvis hur besviken hon måste ha blivit när inte vi vann och han tyckte det var väldigt roligt att hon kunde svenska. Han hade inte förstått att det var sänt från Sverige utan han trodde att det var från Ryssland fortfarande.
Det är skönt med en son som är så vaken och observant. Hade jag gett nån annan av barnen uppdraget så hade jag fått vara glad om dom vetat vem som vann.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0