På torsdag blir det äntligen av

Jag har efterfrågat ett möte med Nickos skola länge nu men dom har behandlat Nicko och oss som luft i ett halvår nu. Agneta som har haft hand om honom på Olympen har ringt mig flera gånger och varit frustrerad och arg på hans arbetslag som inte ger henne uppgifter att jobba efter till honom. Fast att alla barnens kvartsamtal om deras betyg och sånt skulle ha varit gjorda innan påsk så har jag fortfarande inte hört nåt.
I förra veckan mådde Nicko inte bra över sin skolsituation så jag lät honom stanna hemma. Dels för att låta honom få ett andhål och dels för att se vad skolan skulle göra när han inte ens dyker upp där utan förklaring i en hel vecka och jag kan säga att jag har inte hört ett knyst från skolan. INGEN på den f-bannade skolan har efterfrågat honom. Han är luft för dom. Dom är tydligen gladast när dom slipper honom. Hur ska jag annars tolka deras ovilja till att hjälpa min son?
Den senaste tiden har han suttit av sin skoltid i cafeterian varenda dag. Agneta tycker inte att han platsar hos henne på Olympen eftersom barnen hon ska ta hand om där har en helt annan problematik än Nicko. Dom är våldsamma och går hos henne för att skydda dom andra eleverna från dom och Nicko har "bara" koncentrationssvårigheter. Han har ALDRIG nånsin varit otrevlig eller dum mot nån så han är satt i ett "fack" av skolan där han inte hör hemma.
Olympen är med andra ord inte rätt plats för honom och i klassen är han inte välkommen. Därför blir det cafeterian. Därför ansåg jag att han lika gärna kan ligga i sin säng och sova och sitta vid datan än att sitta av tiden i en cafeteria.
Nu pratade jag med rektorn imorse så på torsdag blir det möte med förhoppningsvis så många inblandade som möjligt. Nickos doktor och "bupmalin" kommer som stöd.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jag kan följa med som "arga tant Åsa"!!

2009-05-11 @ 14:08:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0