Var kommer allt folk från

Jag tänker samma sak varje vår när alla kryper ut ur sina grottor.
Jag har kunder överallt. Jag kan tänka mig att det här inlägget kommer att ta minst en timme att skriva.
Redan när jag kom imorse så körde det igång och sen dess har det varit fullt ös.
Igår mådde jag inte så bra. Det kan ha varit åskan som låg i luften för jag har märkt att jag brukar känna av den.
Jag fick en pall med varor vid två och eftersom jag hade lika mycket kunder igår som idag så hade jag lite problem att få in allt i butiken. Jag bar in tre-fyra kartonger och plockade sen upp dom innan jag tog in nya. Det gick inte fort ner på pallen och jag hade huvudvärk och kände mig yrslig och konstig i kroppen. Ett tag tyckte jag faktiskt lite synd om mig själv till och med.
Efter en och en halv timme kom Muzo ( på gatuköket bredvid) upp och började bära in min läsk. Han tyckte att pallen hade stått länge nog nu som han sa. Han misstrodde med andra ord min kompetens som varuinplockare. Han trodde inte att varorna skulle komma in innan jag stängde om inte han ryckte ut som den gentleman han är.
Strax efter varorna kom på plats kom åskovädret. Åskan var inte långt ifrån mig och jag som aldrig är rädd för åskan annars måste faktiskt erkänna att jag inte var så katig när det vibrerade i backen och lyset slocknade varje gång den slog ner.
Regnet vräkte ner. Det var som att nån hällde hinkvis med vatten här utanför. Lika plötsligt som ovädret kom så försvann det sen typ en timme innan jag skulle stänga.
När jag kom hem la jag mig i sängen redan vid åtta och satte på en film sen sov jag ända till sju imorse. Ibland behöver man sova ut och det har jag gjort nu.
Jag fick rätt i början på inlägget. Nu har det gått nästan en timme sen jag började skriva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0