Att vara arbetslös suger

Nu har jag haft jobb i en månad tack vare Åsa och en medarbetare till henne som bröt benet men trots att jag njuter av att ha jobb så blir man hela tiden påmind om att det bara är tillfälligt.
Nästa vecka har jag jobb på städcentralen men sen vet jag inte. Att leva i ovisshet hela tiden är knäckande. Mer än vad jag kunde föreställa mig innan när jag hade jobb.
Facket har inte behandlat mitt ärende klart än heller så några stämplingspengar lär jag inte få den här månaden heller.
Shit vilken hopplös situation det här är. Jag vill ju bara ha ett jobb!
Ska jag behöva starta ett företag igen för att få nåt att göra? Jag vill ju inte igen men hur länge står man ut?
Jag får kanske fundera på att studera annars men jag vet ju inte ens vad jag skulle vilja bli i så fall. Jag är helelr inte så pigg på att dra på mig studielån. I så fall måste det va en utbildning där jag vet med säkerhet att jag kommer få jobb sen.
Tiden får väl utvisa vad som händer och sker.

För övrigt har det väl varit rätt så lugnt på hemma fronten. Förra helgen hade vi besök av Tommy med familj och Teresia med lilla Evelyn så då var det fullt hus. Det var jättekul. Evelyn är så charmig och vi saknade henne allihop när hon hade åkt.
Barnen lekte och hade kul hela helgen. Dom satte sig knappt vid datan överhuvudtaget och inga bråk mellan Fabian och Emil hördes.

Idag blev det lite klädshopping. Jag har en katastrofal garderob så jag var tvungen. Jag har bara ett par byxor eftersom det andra paret jag hade gick totalsönder förra helgen och alla mina andra kläder har av nån märklig anledning blivit för små. För en gångs skull hittade jag kläder som jag kunde bli nöjd med trots min vikt. Även Fabian hittade lite kläder som han behövde. Han hade bara ett par mjukisbyxor och gymnastik 2 gånger i veckan så det har inte funkat så bra men nu fick han ett par till och ett par shorts.

Nu ska vi titta på tv en stund och sen ska jag lägga mig med min bok.

Kommentarer
Postat av: Karin

Det ordnar sig, det gör det alltid!

2010-04-18 @ 10:45:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0