En stressig jobbardag

Idag var det megastressigt på jobbet. Jag började med ett byggstäd på elfa med en av sommartjejerna och när vi kommer dit har dom varken satt lister eller tak eller målat klart alla väggar. Det är ju helt omöjligt att städa då så vi fick åka till ett annat jobb och sen var det ännu mer byggstäd efter frukost. En lägenhet hanns också med innan lunch och efter lunch blev det elfa igen. Dagen har gått i ett och jag var stressad från första minuten eftersom jag visste att vi hade mer jobb idag än vi hade personal.
När vi springer in på firman tio över fyra med andan i halsen blev jag nästan rörd till tårar. Där står våra underbara arbetskamrater och väntar in oss på övertid för att bjuda oss på glass. Det är vänskap det.
Imorgon ska jag först jobba ett tag och sen har jag lovat barnen äventyrsbadet i Mönsterås. Emil har två kalas på söndag så det är bara imorgon vi kan åka nånstans.
Idag har jag faktiskt mått rätt så hyfsat. Jag har knappt tänkt på operationen nånting. Jag kunde inte sova på natten men jag la mig en stund på eftermiddagen och blundade.
Nu blir det lite gos med mina pojkar innan jag ska lägga mig. Det är ju jobb imorgon med så det är inte värt att sitta uppe för länge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0