Långt mellan inläggen

Det kan va för att jag jobbar och dagarna går i 180 som jag inte ens hinner starta upp datan periodvis och desto mindre hinner skriva på bloggen.
Det kan också va så att jag inte tycker mitt liv är så innehållsrikt just nu.
Hela mitt liv kretsar runt städcentralen. Jag har jobbat mer än nånsin nu och det känns som jag går på ren vilja vissa dagar.
Det enda arbetslösa jag blev var ett par veckor i februari och då var jag sjuk en stor del av tiden så jag skulle kunna tänka mig en veckas semester nu men jag är tacksam att jag har jobb så jag jobbar på. Nu har jag fått förlängt till den sista september. Det är alltså 2 månader till innan arbetslösångesten sätter in. Jag passar inte som abetslös. Jag klarar inte av att vara så överflödig och oönskad som jag känner mig när jag inte har jobb.
Jag har tyvärr bara åkt på ett litet problem. Jag har fått äran att starta upp ett nytt städobjekt och det ser jag väldigt mycket fram mot men plötsligt måste jag va ledig för operation 2 dagar innan start av det nya objektet. Jag har fått cellförändringar som tydligen inte kunde vänta med att opereras.
Bara att hoppas att jag är som ny två dar efter för annars kan det bli jobbigt.

I lördags var Åsa och jag på Ölands djurpark med småkillarna. När vi kom fram duggade och efter en stund gick det över till regn och sen till duggregn igen óch så var det hela dan.
Barnen verkade nöjda ändå och dom åkte karusseller, tittade på djur och badade utan att fukten som trängde in ända in till ryggmärgen bekom dom det minsta. Åsa och jag höll oss under paraplyn, regnjackor och tak så gott det gick så det gick ingen större nöd på oss heller. Tråkigt bara att det inte kunde fått vara toppen väder när vi är på den enda utflykt som barnen verkar få i år men man kan inte få allt.

Nu är det dax att lyssna på Emils läsläxa och sen gå och lägga sig så jag är pigg imorgon på jobbet.

Kommentarer
Postat av: Karin

Hoppas allt är bra! Saknar er.

2010-08-10 @ 23:59:27
URL: http://moreaus.blogg.se/
Postat av: Jessica

Med oss är allt bra och vi saknar självklart dig med. Ha det bra och kom snart och hälsa på.

2010-08-11 @ 20:29:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0