Arbetslös för första gången i mitt liv

Jaha då har jag testat det här med arbeslöshet med. Nu kan det va bra med det. Nu kan jobben få komma och knacka på dörren tycker jag eller är det inte så det går till? Kanske måste jag knacka på deras dörrar istället?
Jag har skrivit så många jobbansökningar dom sista veckorna att jag börjar förstå att man som arbetslös tappar modet till slut.
Man lägger ner hela sitt hjärta och sin själ på att skriva ett så bra personligt brev som möjligt. Varje brev tar säkert en timma och man känner sig helnöjd men sen kommer avslaget och man är inte lika nöjd längre.
Det tar på psyket att vara hemma och känna sig värdelös.
Dom första dagarna hade jag mängder av energi och fick massor gjort men nu har jag kommit in i nån slags apati när inget blir gjort. Allt skjuts upp till en annan dag.
Hur som helst är det nog en nyttig erfarenhet för framtiden att ha fått känna på den här sidan också.
Nu ska jag ta tag i mig och ställa mig i duschen så jag kan åka runt med lite CVn sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0