Varför har man bra tankar när man ska sova men glömmer på morgonen?

Varje kväll som jag går och lägger mig har jag massa bra tankar om hur duktig och nyttig jag ska bli dan efter men när jag vaknar är motivationen som bortblåst.
Igår såg jag framför mig hur jag skulle ta alla mina CVn och gå runt till arbetsplatser och lämna ut och presentera mig men vad gör jag idag. Jo sitter vid datan och äter frallor.
Visserligen har jag skrivit en jobbansökan och mejlat in så lite nytta har jag gjort men jag skulle behöva motionen också. Jag skulle ha gått med den jobbansökan istället för att mejla den.
Varje kväll tänker jag också att imorgon lägger jag av med sockret men det brukar inte gå så länge innan jag sitter där med en chokladbit eller en kaka.
Hur svårt kan det egentligen va att leva sunt och hälsosamt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0