Inflammation i handleden är inget skönt

Jag har haft ont i min handled ett tag men inatt vakande jag med riktig SMÄRTA. Jag blev helt klarvaken och det tog några sekunder innan jag fattade vad det var.
Handleden hade fastnat i ett väldigt smärtsamt läge och jag blev tvungen att knäcka tillbaka den.
Klockan var 5 och jag kunde inte somna om eftersom jag hade för ont och när jag gick upp och skulle försöka mig på att använda min vänsterhand så var den helt värdelös. Vad jag än gjorde så gick det som stötar från ena sidan på handleden och upp i lillfingret.
Att jobba gick inte heller så vidare bra så till slut gav jag upp och ringde doktorn. Jag fick en tid redan vid klockan 10. Jag blev med andra ord tvungen att erkänna för min arbetsledare att jag hade ont.
Väl hos doktorn så konstaterade han att jag antagligen hade en inflammerad sena som gör att nerven inte får plats utan den kläms hela tiden. Därav smärtan.
Jag fick nån medicin utskriven så att jag förhoppningsvis ska bli som ny igen.
Eftersom jag startar upp ett nytt objekt imorgon så har jag inte tid för inflammerade senor så jag hoppas medicinen verkar snabbt. Jag blev visserligen rätt så bra på att jobba med högern vartefter dagen gick men det känns avigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0