Jobb, barn och måsten.

Det är mitt liv det.
Känns som man sitter i nåt ekorrhjul. Varje dag är samma visa.
Jobba, handla, laga mat, plocka, tvätta och till sist om jag har tur så kan det finnas en liten stund kvar på kvällen då jag har fri tid och kan själv välja vad jag ska göra.
I söndags körde jag en storstäd av nästan hela huset men tyvärr orkade jag inte hallen och badrummet i hallen. Hade jag inte behövt åka akut till Kvantum och städa så hade jag nog orkat med hela huset.
Jag hade jouren i helgen och trodde i min enfald att jag skulle slippa rycka in nånstans när ingen hade ringt vid halv tio på söndag morgon men plötsligt ringer telefonen och personalen på Kvantum upplyser mig om att städerskan som skulle varit där klockan sex inte hade dykt upp så det blev till att slänga sig i bilen och försöka städa så gott det gick bland kunderna. Därför var väl inte orken på topp riktigt när jag väl kom hem igen vid halv ett.
Jag hade inga säckar hemma heller så alla sopor som jag fick ihop i min rensningsiver ligger i en jättehög i hallen just nu och gör så att det känns stökigare än vanligt.
Idag kör jag en tyst protest. Jag har fortfarande inte börjat med nån mat och ska se hur lång tid det tar innan nån annan i den här familjen ställer sig vid spisen. Antagligen kommer dom svälta ihjäl hellre än att laga mat så det blir väl mackor om dom ska bestämma. Jag orkar i alla fall inte idag. Jag är slut som människa.
Jag hörde just nånting om att Fabian och hans pappa ska åka och köpa mjölk och laga mannagrynsgröt. Vi får se hur det blir med det.
Jag ska nog plocka upp min bok nu och bara koppla av.
Imorgon är en ny dag med nya krafter.

Kommentarer
Postat av: MOSTER

Jessica !

Du måste se till att allt jobb hemma inte bara ligger på dej !!

Lätt hänt att du "går in i väggen ". Inte kul !!

Ni är ju flera i din familj som kan hjälpas åt !

Hälsa från mej och säg att det är allvarligt !

KRAM

2010-10-05 @ 22:28:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0