Måla laga mat och baka

Det är min lördag det.
Garaget har fått sin panel nu och för att hinna med att grundmåla innan det blir för kallt så blev det idag det fick ske.
Jag och Ronnie tog varsin målarpensel och hjälptes åt i några timmar innan jag gick in och fixade middag till oss. Jag hade lovat Jörgen att ha maten klar till han slutade jobbet så ganska precis när han kom så tog jag ut potatisgratängen ur ugnen.
Efter maten fortsatte Ronnie och Jörgen med att spackla och måla och jag fixade jordgubbspaj och biskvier.
Nu har vi fikat och dansbandskampen är på tvn.
Det är inte mitt favoritprogram direkt men det finns inte mycket mer att titta på.

Igår skulle Ronnie och jag försöka titta på en av dom fem filmerna som vi hyrde i lördags. Men efter en halvtimme sov vi allihop i varsitt hörn av soffan. Sammanlagt har vi alltså hunnit se en och en halv av filmerna vi hyrde i förra veckan innan jag blev tvungen att lämna tillbaka dom idag så nu tar jag ett filmavbrott i ett tag tills jag kommit in i filmhumör igen. Jag har nog blivit botad från ett av mina beroenden nu.
Undrar om mitt bokberoende och chokladberoende går att bota med? I alla fall chokladen skulle vara bra om man kunde tröttna på. Böckerna kan jag nog aldrig lära mig leva utan.

Idag tog jag fram Mons Kallentofts första bok. Jag fick höra av en tjej häromdan att hon inte stod ut med hans böcker för att han liksom skriver på vers ibland och jag kan förstå vad hon menar. Jag ska försöka läsa färdigt boken eftersom jag har 3 med honom och det vore synd att bara göra sig av med dom olästa.
Jag ska ge den en ny chans senare ikväll.

Kommentarer
Postat av: Karin

Ja det visste jag faktiskt, både Nicko och Fabian har sagt det :) Jag saknar er verkligen ska ni veta! Annars är det bra med mig, hoppas allt är bra med er också, kram.

2010-10-16 @ 21:49:06
URL: http://moreaus.blogg.se/
Postat av: Ronnie Gubben

Stort tack gumman

2010-10-16 @ 23:59:10
Postat av: Åsa

Lämna inte dom böckerna här, tack på förhand ;)

2010-10-17 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0