Ont i huvet och misslyckad mat

Jag som aldrig äter panodil annars har faktiskt varit tvungen att frångå mina principer idag. Huvudvärken blev för mycket.
Det gjorde det väl inte bättre att jag ätit den äckligaste pajen på länge. Jag hade i alldeles för mycket salt i pajdegen så det var näst intill oätligt och dessutom sprack min bästa pajform som jag haft sen jag flyttade hemifrån i 2 delar när jag skulle ta ut den ur ugnen. Jag brukar faktiskt inte misslyckas så här illa med mat men idag var jag inte på mitt bästa matlagarhumör tydligen.
Nu har jag nästan en hel oätlig paj över i köket och därmed inga lunchlådor till mig, Ronnie och Choffe för imorgon så vad vi ska äta då är fortfarande en gåta.
Jag orkar bara inte ställa mig vid spisen igen idag.
Ronnie har gett sig ut för att spackla i det nya garaget och jag ska nog lägga mig och läsa en stund nu tror jag.
Igår läste jag klart den halvdåliga Dacapo-boken så nu har jag börjat på en harlequinbok som inte kräver mycket av mig direkt.
Jag har mängder av såna tantsnuskböcker så för att inte få för många såna kvar till slut så måste jag lägga in en och annan som utfyllnad mellan dom intressanta böckerna. Dom är perfekt när man vill läsa en bok som går fort och som inte kräver att man måste tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0