Bullbak på morgonkvisten

Ronnie lånade en liten grävare för ett tag sen och grävde upp hela våran baksida. Sen skulle Mats ha tillbaka sin grävare igen så det har fått vara vallgravar i veckor nu.
Imorse ringde Mats och väckte oss och sa att han skulle komma vid tolv och hjälpa till med att fylla igen det igen och då hör jag min man säga till honom :- Men vad bra då säger jag till Jessica att baka lite bullar till oss.
Så nu blev det bullbak det första jag fick göra på morgonen. Vaniljbullar fick det bli. Tur för Ronnie att jag hade ett jästpaket hemma annars hade han fått åka till affären. Jag är glad för att slippa gräva så att baka bullar känns som att komma lindrigt undan.
Medans bulldegen jäste stekte jag fattiga riddare till frukost. Det var många år sen vi åt sist men det enda jag hade hemma var rostbröd och jag var inte så sugen på rostat så då måste man försöka göra brödet lite roligare.
Nu är alla bullar klara och disken diskad och fattiga riddarna uppätna så nu funderar jag på att låsa in mig på mitt rum en stund och läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0