Fredag äntligen!

Den här veckan var seg. Riktigt seg!
Nu sitter jag framför diggilo och försöker stå emot mina impulser att smyga ut i köket och leta fram chokladen eller chipsen eller kanske båda två som jag råkade få med i korgen förut.
Det är märkligt att man alltid får med så mycket onyttiga saker hem från affären jämt.
Jag gick in för att handla bröd och bananer och kom ut med läsk, chips och choklad också.
Jag kände mig tvingad att säga till tjejen i kassan att det var ju tur att jag köpte lite bananer åtminstone så jag kunde spä ut sockret. Hon hade förståelse för mig och sa att man faktiskt fick handla lite fredagsmys. En bra kassörska det där tycker jag.

Imorse fick Emil följa med mig en snabbsväng till jobbet vid tio i sju. Fabian och Emil har börjat sälja jultidningar och då ville dom sälja på mitt jobb. Fabian var sjuk så Emil la in sin sparkcykel i min bil och åkte med till Städcentralen. När vi gick in blev han plötsligt blyg och viskade att han inte vågade fråga för han kände ju ingen. Då påminde jag honom om att jag inte känner alla dom andra han ringer på hos heller men dom vågar han ju fråga så då tittade han rakt på alla som satt runt bordet och frågade högt och ordentligt om det var någon som ville köpa jultidningar. Karin sa att det är klart vi vill så söt osm du är så lägg du tidningarna här så ska vi titta.
Han blev så stolt när han tog sin sparkcykel och åkte hem igen. Det första han frågade när jag kom hem var om nån hade köpt nåt.
Han är väldigt duktig på att sälja. Han tar säljandet på stort allvar. Varje gång han kommer hem från sina säljrundor berättar han precis hur han säger till kunderna. Han är nog faktiskt den av mina söner som varit mest engagerad i säljandet. Det kommer gå bra för honom. Det värsta är att nu är det han som gör hästjobbet nu i början och Fabian har varit sjuk men meningen är att dom ska dela på det så Fabian åker lite snålskjuts på sin lillebror.

Nu finns det inget mer på tv att se så det blir nog till att plocka fram boken istället.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Fabian får komma hit när han frisknat till så kan vi få titta lite ;)

2010-09-03 @ 21:14:16
Postat av: jessica

Ja det kan han gott göra så han får kompensera sin lillebror. Nackdelen är att du måste köpa för lika mycket som Emil har sålt för så dom ligger lika så det blir en hel del men du är väl tät :)

2010-09-03 @ 21:20:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0