Fem dagar ledigt!

Jag vet knappt hur man gör när man är ledig men jag har njutit så gott jag kunnat.
Det var lite svårt att koppla bort jobbet i fredags när jag visste att alla utom jag skulle jobba så igår kunde jag inte stå emot längre utan det blev en liten tur till jobbet för att kolla lite i planeringspärmen.
Det var nog ingen bra idé eftersom jag redan innan visste att nästa vecka kommer bli en prövning. Jag har mer jobb än personal hela veckan och det hade jag lyckats förtränga ända tills jag såg det svart på vitt igen.
Imorgon ska jag ta tag i det och se om jag kan ringa in lite personal men det är lättare sagt än gjort.

I torsdags blev det första svängen till Smultronstället för i år. Åsa och jag tog med oss småpojkarna dit. Glassen var som vanligt mycket god och mycket dyr men servicen var ovanligt dålig den här gången. Dom satte oss i hörnet som Gud glömde och tittade inte ens åt vårat håll sen.
Det kom in massor av folk efter oss och dom hann både få menyer och glass medan vi fortfarande väntade på menyer. Till slut surnade Åsa till och hämtade menyerna själv men det hjälpte ju inte så mycket för ingen ville tydligen ta upp våran beställning heller.
Jag fick till slut säga till dom att vi ville beställa men killen som jag sa till sa att det kommer en tjej sen och tar upp beställning.
Det gjorde det efter en lång stund men sen undrade vi om hon tappade bort våran lapp för det tog inte mindre tid för dom att göra våra glassar direkt.
Nästa gång dom får för sig att dom ska tränga in mig i ett hörn ska jag fråga först om dom fortfarande kommer att komma ihåg mig om jag sitter där annars väntar jag på ett bättre bord.

Ikväll blev det bullbak som vi har festat på med kall mjölk och bullarna osm är kvar har jag lovat att vi ska ta med och åka och bada nånstans imorgon så nu är det nog bäst att jag lägger mig så jag inte sover bort hela dan.
Godnatt och trevlig nationaldag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0