Mitt i natten och alla sover

Jag borde väl också sova antar jag men min trötthet gick över i överpigghet så här sitter jag helt själv halv två på natten och funderar på att stänga ner datan och lägga mig.
Det är inte ofta jag får sitta så här i lugn och ro så det är väl därför jag passar på.
Tyvärr måste jag upp vid halv sex för att se till att Nicko kommer till sitt jobb och dessutom ska jag baka en tårta innan jag åker till mammas husvagn imorgon så sovmorgon kan jag glömma.
På söndag blir det middag hos svärmor eftersom hon fyller år.
Sen jag blev arbetsledare känns det som min fritid har blivit så mycket mindre trots att det egentligen bara är cirka en timmes arbetstid mer om dan men jag lägger ner så otroligt mycket kraft och energi på mitt jobb så när jag kommer hem är jag totalt slutkörd och känner mig mest som en urvriden gammal trasa.
Under mina 9 timmars arbetstid så rings det mängder av samtal från både kunder och personal och jag ska göra tjänster och ärenden åt min personal hela tiden. Det ska antecknas i anteckningsböcker när kunder ringer och skrivas arbetsordrar och räknas på jobb samtidigt som jag har hand om massor av pappersarbete som jag måste lära mig själv eftersom jag inte har nån som lär upp mig.
Det konstiga är kanske att jag trots det är hur nöjd och lycklig som helst. Det är en utmaning att gå till jobbet nu och det ger mig en enorm tillfredställelse att få göra det jag tycker är kul. Jag behöver utmaningar och det har jag nu kan jag lova.
Nu ska jag i alla fall tvinga mig i säng så jag får några timmars sömn så jag inte somnar vid ratten imorgon.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0