Skoldax

Emil och jag har varit på möte på skolan idag. Ingen höjdare. Efter alla bråk därifrån så får jag magont i dagar innan och när det då äntligen är dax så är jag helt slut. Jag satt i korridoren utanför skolsköterskan där vi skulle träffa läkaren angående alla klagomål som finns på min söta rara sexåring och nästan somnade. Läkaren ville inte ens diskutera allt gnäll de kommit med hon tyckte att det var viktigt att få ordning på hans kissande men för övrigt så ansåg hon att det var fullkomligt normalt att sexåriga pojkar har svårt att sitta still på lektioner. De på skolan vill ju få det till att självklart har emil oxå adhd för tydligen så existerar inga gammaldags busiga barn utan det måste va fel på barn som är livliga.
 Jag får ju inte glömma nämna att han faktiskt vid åtminstone tre tillfällen har "äcklat" sig och visat maten i munnen på lunchen (gud förbjude) och då blivit utvisad från matsalen. Det är riktigt tunga klagomål de framför. Det måste ändå va skönt om det här är de värsta problemen de har på skolan då kan det inte va svårt att jobba där.
 Jag vet ju att jag inte är så populär på det där stället efter utbrottet jag fick i våras när jag fick nog av deras attityd men det här börjar ju bli löjligt. Synd om Emil som ska behöva lida för gammalt groll. Jag får väl ryta i igen det hjälpte en stund sist.

Kommentarer
Postat av: Åsa

du vet va jag sa om att visa tuggad mat i munnen... Det finns värre ställen att visa den tuggade maten ifrån.... Visa att du är en mamma, vuxen sådan som man INTE kör med....

2007-12-06 @ 18:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0