Jag hade en kund här häromdan

Han stod och väntade på Ronnie så vi småpratade lite under tiden. Jag berättade om min danska försäljare som hade ringt för ett tag sen. Jag kunde inte urskilja ett ord av vad försäljaren sa förutom företagsnamnet trots att jag verkligen koncentrerade mig.

Jag:- jag kan inte förstå att ett land som ändå ligger så nära Sverige har ett språk som är så svårt att förstå. Man tycker ju ändå att svenska, danska, norska och finska skulle låta rätt lika. Men värst är ändå finskan. Det är ju knappt ett språk det är bara ljud och läten. Det går ju inte att förstå alls även om man försöker.

Samtidigt som jag pratat färdigt så kom jag på att kunden jag pratade med är från Finland! Han såg som tur var inte arg eller sur ut utan log bara.

Han:- Jag tycker finskan går rätt bra att förstå.
 
Nån gång kanske jag lär mig att tänka först och prata sen men jag tvivlar på att det finns hopp för mig.

Kommentarer
Postat av: Den finske killen från malmö

Hyvää Iiilta!

Yksi Kaksi Kolme.

Perkele.

Ylletröjan.

Näe, det sista var inte finskt. Attans åxå.
Nakemin.

/snubben som lärt sig flera ord från finska nyheterna

2008-04-10 @ 14:05:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0