Jag som tyckte jag var smart

Jag köpte ju med lite frukt och morötter till skolan så dom skulle ha några dar men idag var det redan slut efter två dagar.
Mina omtänksamma pojkar bjöd ju naturligtvis med sig till andra som hade glömt.
Dom är bra kompisar mina killar. Synd bara att jag måste till affären igen. Jag som trodde jag skulle slippa ta med mer frukt den här veckan.
Egentligen är det lite underligt. När Emil kissade på sig som värst hade jag alltid fem ombyten liggande på hans fack. Många gånger när jag hämtade mina barn sa nån fröken att dom hade lånat byxor av Emil till något annat barn som hade blött ner sig eller kissat på sig. Naturligtvis gjorde det ingenting eftersom Emil alltid hade gott om kläder i sin väska.
En dag hade Ronnie råkat få med sig väskan med ombyten hem när han hämtadeoch det visste inte jag så dan efter hade han inget.
På tiorasten ringde hans fröken och var jättesur för att Emil inte hade nåt ombyte när han hade kissat på sig. Vi var tvungna att komma omedelbart sa hon annars skulle inte han få gå ut mer den dan. När jag lagt på funderade jag på vad hon sagt. Jag tyckte det var lite underligt att alla andra barn skulle kunna låna kläder av oss men när vi för en gångs skull inte hade ombyten fanns det tydligen inget att låna.
Ronnie fick ursäkta sig för kunden han hade och hasta iväg hem och hämta kläder. När han kom till skolan hade Emil redan ett par byxor på sig och Ronnie stod som ett frågetecken. Det var våran snälla fröken Anders han fick tag på då (det var inte han som hade ringt mig) och han blev snopen när Ronnie kom. " Det hade du inte behövt komma hit för. Vi har lånekläder i källaren för nödfall så det är ingen fara".
Ronnie hade alltså åkt från jobbet i onödan.
Likadant är det med frukten. När Fabian glömde frukt häromdan fick jag åka från jobbet och lämna det till honom men när andra glömmer går det tydligen bra att dela med dom som har. Jag bjuder gärna med mig till dom andra barnen men det är lite underligt att mina barn aldrig har den förmånen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0