Imorse var jag sen

Jag är inställd som en klocka på mornarna. Jag går upp efter andra "snozningen". Allt går i rutin så vid exakt samma tid varje morgon sätter jag mig i bilen.
Jag har jobbat morgon i tre veckor i sträck nu. En av dom första mornarna la jag märke till en vit bil som jag mötte. Den påminde om en bil som ett par före detta bekanta har så automatiskt tittadde jag till på registreringsnumret. Jag konstaterade med en gång att det inte var deras bil.
Efter det har jag varje morgon lagt märke till den bilen. Jag brukar möta den strax innan avfarten mot E22. Idag mötte jag den vid rondellen vid Kvantum.
Jag var faktiskt en minut senare än vad jag brukar vara. Personen i den andra bilen verkar vara samma rutinmänniska som jag.
Jag kanske ska testa att heja på honom på mornarna hädanefter. Han kanske har lagt märke till min bil också. Vem vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0