Koffe på väg hem

Koffe sa häromdan att han trodde att planet skulle landa i Stockholm vid två tiden.
Jag har mellan två och fyra ringt massor av gånger till både Koffes och Fannys mobiler. Inget svar.
Till slut ringde jag hem till Fannys lillasyster och frågade om hon hört nåt. Hon upplyste mig om att planet var försenat och så fick jag numret till Fannys pappa.
Jag ringde honom två gånger. Inget svar.
När jag satt på bion fick jag ett sms av min son att dom var på Arlanda och väntade på sina väskor. Äntligen.
Jag skrev tillbaka att jag skulle ringa honom efter filmen. Jag ringde Koffes mobil när jag kom hem. Inget svar.
Jag ringde Fannys mobil. Äntligen svar!
Det visade sig att det var nån kille på planet som hade blivit sjuk så planet hade inte kunnat lyfta på två timmar först. Till slut hade dom ändå lyft men gjort ett stopp i Danmark där det väntade en ambulans på killen.
Underligt att dom inte tog honom till ett sjukhus på Ibiza. När dom ändå tog med honom i planet undrar man ju varför dom valde att stanna Danmark med honom istället för att ta med honom till Stockholm.
Hur som helst är det skönt att dom kommit hem igen. Dom trodde att dom skulle va hemma cirka halv elva.
Han kommer väl vara chokladbrun kan jag förstå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0