Vi överlevde helgen

Helgen gick bra och vi kom helskinnade tillbaka.
Vi åkte vid niotiden i lördagsmorse och var tillbaka vid nio på söndag kväll. Ett och ett halvt dygn utan barn. Det är skönt att få ladda batterierna ibland.
Min man var snäll och ställde in gpsen åt oss så vi skulle hitta.
Nåt slags tokfnatt fick den när vi kom till Stockholm. Den tog in oss på smala gränder ( jag är fortfarande inte övertygad om att det verkligen var en väg) och ner för en brant backe med kullersten. Det var nästan tveksamt om inte bilen skulle tippa över så brant kändes den.
Den sa till oss att svänga höger där det inte ens fanns en gata och helt plötsligt så ändrade den sig till vänster. Plötsligt var vi utanför ett parkeringshus nånstans.
Ann-Kari fick nog så vi stängde av ljudet och gick efter skyltar istället och vips så var vi utanför hotellet. Det råkade ju inte finnas nånstans att ställa ifrån sig bilen utanför hotellet så vi skulle åka en bit men det visade sig vara enkelriktat överallt så vi fick leta oss fram till hotellet en gång till. När vi var utanför för andra gången ställde vi ifrån oss bilen på gatan och lät hotellet ta hand om bilen. Dom hade ett garage nånstans där dom körde ner bilar. Det kostade en liten slant men vid det laget var vi trötta på att köra och leta i Stockholm så vi tog det.
Vi hade beställt teaterbiljetter vid halv fem på Fjäderholmarna så när vi hade fått rummet tog vi tunnelbanan till Slussen och letade upp färjan som skulle ta oss dit.
Med våran vanliga otur så skulle det naturligtvis regna och inte nog med det så visade det sig att teatern var utomhus. I spöregn! Vad gör man? Det är ju bara att gilla läget. Ann-Kari köpte oss varsin engångsregnkappa. Den såg ut som en stor genomskinlig plastpåse men den skyddade ju lite i alla fall. Den var lite kort för när man skulle sätta sig ned ville man ju ha skydd för ändan så man inte blev blöt och när man då drog ner den så den täckte bänken blev den lite tight i halsen istället. Den dög ändå i brist på annat.
Teatern var jättebra så det var värt att bli lite fuktig. Det enda vi reagerade över var planeringen. Båtarna ut dit gick bara en gång i timmen och dom hade lagt föreställningen så att man var tvungen att va där en timme innan det började och vänta 45 minuter efter för att ta sig hem. Så mycket fanns det ju inte att göra på ön att man ville tillbringa nästan 2 timmar extra där men om man inte vill simma så har man ju inget val.
Efter teatern skulle vi till en mongolisk restaurang. Jag har varit där några gånger så jag hade lite koll på hur vi skulle dit. Tyvärr lyckades jag blanda ihop T-centralen med hötorget så vi gick av en station för tidigt. Det blev en liten promenad extra innan vi hittade fram. Vi åt oss proppmätta och tog tunnelbanan tillbaka till hotellet. Klockan hade då hunnit bli elva så det blev sängen ganska snart.
Söndagen blev frukost först och bilen framkörd till halv elva. Ut ur Stockholm skippade vi gpsen.
Sen åkte vi till Kungens kurva och gick i affärer. Vi hann med alla affärer som vi hade intresse av men ändå gjorde jag knappt av med några pengar. Det var Ann-Kari som stod för shoppingen. Jag fick i alla fall mycket ideer till mitt framtida möblerande när vi ska flytta om lite på rummen när vi var på Ikea.
Jag köpte ett spel till barnens Buzz och varsin ryggsäck till småkillarna. Varsin tshirt till stora killarna och en långärmad till Ronnie. Till mig själv blev det bara en väska på rea.
På hemvägen stannade vi på Smultronstället och åt glass.
Jag anser nog att det varit en lyckad helg.

Kommentarer
Postat av: Ann-Kari

Jag är helnöjd med helgen. God mat och trevligt sällskap! Får vi göra om snart igen!

2008-08-05 @ 18:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0