Det är inte mycket folk i rörelse idag inte

Jag har en sporadisk kund här och där.
Ibland känns det som att jag skulle kunna ta en tupplur mellan varje.
Så länge är det kanske inte egentligen men när man står och väntar på dom så blir det lite småsegt efter ett tag.
Tur att jag har min mp3.
Nu har jag påbörjat "flickan under gatan".
Den var bra från första stund.
Även att jag tycker jättemycket om att lyssna på böcker så får jag ändå en känsla av att jag fuskar.
Det känns inte som jag fått "i mig boken på riktigt".
När jag har en bok framför mig som jag inte läst så ser jag fram mot att få öppna första sidan, lära känna människorna i handlingen och att under en tid framöver ta varje minut jag har över, läsa några sidor i taget tills jag lagt den boken bakom mig.
Nu känns det som att jag fuskat.
Dom böckerna jag lyssnat på nu är såna som jag velat läsa länge och nu har jag fått ta del av dom utan att behöva vända ett enda blad.
Underlig känsla.
Nån som inte tycker om att läsa kan inte förstå hur härligt det känns att bryta första sidorna och koncentrera sig djupt på att komma in i boken tills man plötsligt kommit in i den så mycket att man inte kan släppa den ifrån sig istället.
Jag menade egentligen att använda cdböcker som ett komplement och fortsätta läsa "vanliga" böcker på kvällen men det är för spännande i den jag lyssnar på så jag kan inte lägga ifrån mig den.
Jag hinner ändå aldrig sätta mig ner och läsa nu för tiden så är det så att jag ska bli tvungen att "fuska" i mig litteratur så får det väl vara så. Bättre det än att vara utan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0