Jag hatar verkligen vinter

Det finns absolut inget bra med kyla och vinter enligt mig.
Jag har förstått att det finns andra människor som har andra åsikter men enligt mig så är vintern helt enkelt värdelös.
När kunder kommer in med rödfrusna kinder och huttrar efter en lång frisk vinterpromenad och säger hurtigt att  "Åh vad skönt det var ute idag" då undrar jag var dom hittar det uppiggande friska i en promenad i 10 minusgrader.
Ronnie och jag hade lovat våra barn i ett svagt ögonblick i helgen att vi skulle gå med dom till den nya lekparken.
Jag höll ärligt talat på att frysa ihjäl.
Jag tappade känseln i både kinderna och näsan och fötterna gjorde plågsamt ont. Det är ren tortyr att gå ut på vintern.
Än så länge har vi ju i alla fall varit förskonade från snö. Men det lär väl komma. Så lätt slipper man inte undan vintern.
Nej tacka vet jag sommaren. Jag längtar redan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0