Ny paus igen

Ronnie har åkt hem och hämtat barnen.
Jag tog fram korv ur frysen igår som jag skulle göra makaronipudding på.
Meningen var ju att jag skulle börja senare idag så då hade jag tänkt slänga ihop det innan jag åkte hit.
Nu blev det inte riktigt så. Jag sa därför till Ronnie att han skulle göra den tills jag kommer hem.
Han stod som ett fån när jag försökte förklara hur man gör. När jag äntligen tänkte att jag fått honom att förstå så tänkte jag underlätta för honom genom att ringa Koffe som kunde påbörja maten.
Det där med att koka makaroner förstod han med en gång. Det som rörde ihop det lite var när jag sa att dom ska ligga i en form.
Det var för mycket information på en gång så jag sa att makaronerna kan ligga kvar i kastrullen tills pappa kommer hem för att inte röra ihop det för mycket i hans hjärna.
Det svåra var att förstå det där med korven som jag sa att han skulle skära i "pengar" och sen dela dom på mitten så det blev mindre bitar.
Det var svårt.
Det var den biten som även Ronnie hade lite problem med tror jag.
Det där med äggstanningen tog jag inte ens med Koffe eftersom att jag tänkte att då har nog Ronnie hunnit hem.
Nu kan jag inte fatta hur jag kunde dra till med en så avancerad och svår maträtt till dom att laga. Han kunde ju bara ha gett barnen varsin rå korv istället. Kanske med en smörgås till.
Hur skulle dom klara sig utan mig?
Det skulle bli mycket köttfärsås till middag då men den gör han bra så det går väl ingen nöd på dom.
Fast jag vet att han kan göra fläskpannkaka också.
Skämt åsido så är det väl så att man har olika roller i familjen och maten är tydligen min.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0