Det är mycket i min hjärna nu för tiden

Den känns smått överbelastad. Jag trodde att det skulle va lätt att skriva av sig ju mer man hade att göra men det är tvärtom.
Mycket av sånt som händer i min tillvaro rör händelser som jag inte kan berätta och det är sånt som upptar mina tankar.
Jag har i alla fall lagt märke till att ju mer upptagen jag är ju nöjdare blir jag. Måste va nåt fel på mig. Kanske är så att jag känner mig meningsfull när alla behöver mig? Jag vet inte. Jag är i alla fall stressad men nöjd just nu.
Det kan visserligen ha ändrat sig till imorgon men jag lever i nuet.
Idag skulle jag till doktorn med Emil om kisseriet och på möte med Kim men min man bestämde sig för att han skulle ta lite ansvar för den fulltecknade almanackan idag. Det känns lite underligt att släppa kontrollen men jag måste behärska mig.
Jag har ett enormt kontrollbehov när det gäller alla mina fem barn. Jag vill va den som är med överallt. Jag tror att jag kanske är nervös för att Ronnie inte säger allt som behöver sägas och att han inte kommer ihåg allt jag vill veta när han kommer tillbaka.
Jag måste väl ge honom en chans men jag biter mig i tungan hela tiden idag.
Han kommer antagligen att klara ut det även utan mig.
Häromdan när vi var på soc på möte och var på väg ner för trappan  så skrattade Ronnie åt mig och sa:
- Jag tror att det är därför jag älskar dig så mycket.
Jag:- Vadå?
Han:- För att du pratar så mycket. Jag försökte flera gånger att öppna munnen där uppe men jag fick inte en syl i vädret. hahaha
Det är det som ger mig en liten tankeställare idag när jag känner av mitt kontrollbehov.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0