Idag är det alla hjärtans dag

Häromdan när Kim och jag skulle hämta småbarnen från skolan satt Emil och pysslade med några andra barn i målarrummet. Jag stod och pratade med fröken och Kim skulle gå in till Emil och prata med honom. Plötsligt kom Kim till mig och sa att han inte fick komma in dit för Emil. Jag tittade dit och såg att han höll på med ett med ett hjärta på så jag sa till Kim att han gör nog ett alla hjärtans dagkort till nån tjej så det är väl pinigt.

Igår kom Emil till mig när jag satt i soffan med en påse. Han tittade sig omkring och smusslade med nåt och viskade. " Är Kim här?" Sen tog han upp kortet som jag sett honom göra på skolan och visade mig. Jag som hade trott att kortet var till en tjej men inte då. På kortet stod det " Till Kim från Emil"!
Det var därför inte Kim fick se när han gjorde det.
Jag blev riktigt rörd. Jag har ju förstått att Kim är väldigt populär hos barnen men det där var väl den ultimata kärleksbetygelsen.

Fabian hade också gjort ett kort som var till hela familjen. Jättefint!
Det är såna saker som gör en varm en sån här dag.
Jag förstår inte riktigt det där larvet med att köpa dyra presenter bara för att någon har bestämt att det ska va en sån dag en gång om året. Det kan låta klyschigt men det är faktiskt tanken som räknas och om man vill göra nåt ändå så räcker det ju med en liten sak.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0