Det blev en trevlig kväll

Kim och Linda kom efter vi ätit mat. Vi åt efterrätten ihop och barnen lekte till halv två.
Det var lugnt trevligt och lagom.
När Ronnie först sa att dom skulle komma var jag nog lite negativ om jag ska va ärlig.
Jag var lite trött efter allt på sista tiden och kände inte alls för att va social. När dom väl kom var jag glad att vi inte satt själva. Linda är väldigt trevlig och jag känner mig inte obekväm eller så med henne så det var jättekul.

Jag tänkte på det när vi stod utanför och tittade på allas raketer att det är ju massor av pengar folk skjuter upp varje nyår. Varför egentligen? Det är en miljöfara, det är dyrt, folk skadar sig, hundar lider i flera dar( för att idioter inte kan hålla sig med att skjuta av bara vid tolvslaget utan börjar en vecka innan och håller på en vecka efter). Jag förstår att det måste finnas nån tjusning eftersom det är en sån jätteindustri. Kan nån förklara det för mig bara så jag förstår.
Med tanke på miljön och och olyckor borde dom kanske fundera på att förbjuda för allmänheten och kommunerna kunde ordna med det som dom gör vid valborg. Varje år står det på förstasidan i tidningen om alla tragiska olycker som blir av att vi vanliga Svenssons tror att vi kan det där med krut med lite sprit i kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0