Emil var hos doktorn idag

Vi skulle kolla om vi kunde göra nåt åt hans kisseri.
Doktorn var toppen!!
Hon hade enormt tålamod. Det kan behövas med min kära minsting.

Hon ville veta lite sjukdomshistorik och började med Emil själv. Jag började naturligtvis med hans kissande som alltid varit ett stort problem. Att han går på tå och hans gråa starr tog vi oxå upp. Sen ville hon veta om hans syskon. Ja men dom har bara diabetes och adhd säger jag och då började hon skratta.
Jag kom på sen att bara var kanske inte rätta ordet.

Emil var extremt överenergisk idag.
Han började med att leka med leksakerna hon tog fram. Där fanns en bil som lät VÄLDIGT mycket när man körde den fram och tillbaka. Naturligtvis nöjde han sig inte med det utan han övergick sen till att leka att britsen han skulle sitta på var ett stup som bilen skulle köra utför.
Det lät ännu mer!!!
När han tröttnade på det lekte han med alla stetoskop och blodtrycksmätare och ALLT annat som han absolut inte skulle leka med.
När dom sen skulle visa larmet dom ville han skulle ha i sängen blev han helt galen. Dom demonstrerade hur högt larmet tjöt när det kom en droppe vätska på. Det var ett fruktansvärt ljud. Emil ville prova själv. Han tröttnar ju tyvärr aldrig heller så till slut drog hon ur sladden.
När dom skulle ta blodtrycket med en automatisk maskin bad hon Emil att sitta still i tio sekunder och inte peta på den men inte min Emil då!! Dom fick göra om tre gånger för han kunde inte låta bli den.

Jag kan väl lugnt påstå att det var tur att jag har softat hela helgen och samlat krafter för dom gick åt på en timma med Emil hos doktorn. PUH!!

Kommentarer
Postat av: Lasse

har sendt dig en email

2008-01-07 @ 20:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0