Fabian kollade på film med oss

Det stod på filmen att det var en familjefilm. Den var dansk och hette dom glömda själarnas ö eller nåt sånt.
Fabian är ju åtta år så när han frågade om han fick se den igår kväll med oss så tyckte jag det var ok.
Det visade sig rätt snart att filmen var i otäckaste laget för en åttaårig pojke.
Han låg under täcket och kramade sin goseisbjörn som heter Isis. Hela tiden när det blev otäckt såg man Fabian som kröp längre ner under täcket och sa :- Isis, Isis, Isis. Han upprepade Isis namn hela tiden tills det otäcka var borta.
Varje gång jag sa till honom att han kanske borde gå och sova istället sa han att han inte tyckte det var ett dugg otäckt.
När filmen var på sluttampen kunde han inte hålla sig längre. Då rusade han upp och satte sig tätt intill mig istället.

När Ronnie och jag la oss efter filmen sa jag till Ronnie att vi får väl se hur lång tid det tar för Fabbe innan han kommer och frågar om han får ligga i våran säng.
Mycket riktigt så kom han intassande efter en stund.
Han är inte så katig lilla Fabian när det väl gäller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0